11 клас українська мова

04.05.2020    

 Тема: Підготовка до контрольної роботи


Д/З: 1) Пройти тест, перейшовши за посиланням
2)Пройти варіант, відповіді надіслати вчителю

Варіант 1
Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
1. Лексичну помилку допущено в рядку
А вільна вакансія   Б жодного разу
В поводитися ввічливо   Г розпочати збори
2.За алфавітом записано всі слова рядка
А гурток, ґанок, ґазда, згорток   Б герой, гетьман, гірка, гірник
В маяк, мебляр, новина, латка   Г пауза, пейзаж, педаль, попіл
3.Антоніми записано в рядку
А вечір - день   Б мирний - військовий
В дерева - кущі    Г худий – опасистий
4.Спільнокореневим до слова ректи є
А ректор  Б речовий   В речник    Г рекреація
5.Не змінюються за відмінками обидва слова рядка
А мадам, ситро    Б кольрабі, меблі
В пальто, поні    Г таксі, метро
6.Граматичну помилку допущено в реченні
А Стоячи на місці, почулися відомі голоси.
Б Знайшовши гриба, почали дивитися уважніше.
В Не знаючи броду, не лізь у воду.
Г Осінь господарювала, вкривши землю листям.

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10.

[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства, звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті, серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна, а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих небесних вод.
7. Орфографічну помилку допущено в написанні слова
А не бачив(2)  Б нестримна(2)   В непокірна(3)   Г нескованих(4)
8.Слово непокірна (3 речення)
А підмет   Б означення   В присудок    Г обставина
9.Виділене в другому реченні слово можна замінити
А без сумніву   Б уявіть собі    В мабуть    Г чого доброго
10. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є
А перше речення    Б друге речення
В третє речення     Г четверте речення

Завдання 11-23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

11. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
А вітер … голові     Б як … воду опущений     В прорости … пір’я
Г хоч … вухо бгай     Д … свинячий голос
12. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А ю(н/нн)ат, спросон(н/нн)я,а(н/нн)отація
Б широче(н/нн)ий, святіс(т/тт)ю, ві(д,дд)зеркальний
В війсь(к/кк)омат, со(н/нн)ий, шале(н/нн)ий
Г здійсне(н/нн)ий, на(л/лл)ю, да(н/нн)ий
Д притама(н/нн)ий, пі(д/дд)а(ш/шш)я, почу(т/тт)ів
13. Прочитайте речення.
Я знову їхав по Вкраїні,
По тих дорогах польових,
Де вздовж цвітуть сок(1)рки сині,
Пл(2)ве гречок пахучий сніг,
Ш(3)почуть вівса с(4)зостеблі,
І верби  х(5)ляться до греблі.
Букву е треба писати замість цифри
А 1    Б 2    В 3    Г 4    Д 5
14. Апостроф треба писати в усіх словах рядка
А міжгір…я, кур…йоз, к…ювет      Б ад…ютант, Дем…ян, риб…ячий
В п…єдестал, Х…юстон, жул…єн     Г розп…яття, миш…як, духм…яний
Д Св…ятослав, Мар…яна, зап…ястя
15. Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку
А пр…ваблива зовнішність, будинок для пр…старілих
Б пр…зупинити виробництво, пр…чудовий зразок
В пр…пустити на шви, пр…зирливе ставлення
Г антипр…гарний засіб, було пр… добре
Д глибока пр…рва, пр…міщення для занять
16.Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
А …жалитися, ро…кинутися, …хопити
Б  бе…карний, …цілити, …хибити
В …шити, ро…бити, …чистити
Г …казати, …тягти, …фотографувати
Д ...питати, …тиха, …ліпити
17. Наголосом не розрізняється значення слова у рядку
А Паша - паша     Б онуча - онуча      В город- город 
Г біднота - біднота    Д замок- замок 
18. Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні
А порадьтеся з Іваном Дідиком      Б доведіть Надії Коробко
В проведіть Петра Іваненка      Г милуюся Віктором Петренко
Д дочекайтеся Василя Степанюка
19.Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
А три товариша      Б два інженери     В п’ятеро жінок
Г чотири дня     Д п’ять з половиною метра
20. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г а земля втішається його теплом.
Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
21. Після речення У розшумілу осінню ніч налетів вітер… треба поставите тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А зриваючи листя дерев.
Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.
В розігнав купчасті хмари.
Г принісши перший подих зими.
Д і розбудив самотнього дуба – велетня.
22. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
А найщасливі, менш гарний, самий милий
Б якнайгарніший, вищий за всіх, більш синіший
В більш говіркий, найміцніший, найглибокіший
Г найкумедніший, більш лимонний, старший мене
Д щонайсмачніший, більш сильний, гірший
 23.Прочитайте речення.
Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4) ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.
 НЕ треба ставити розділових знаків на місці цифри
А 1    Б 2    В 3    Г 4    Д 5

 У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.

24. Доберіть синоніми до поданих слів
Слово                                                             Синонім
1 аксіома                                                      А післямова
2 епілог                                                        Б захоплення
3 рапорт                                                       В теорема
4 хобі                                                           Г істина
                                                                    Д звіт
25. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.
Вид односкладного речення
1 безособове
2 означено-особове
3 неозначено-особове
4 узагальнено-особове

Приклад
А Пахло грибами й прохолодою конвалій.
Б Цих пташок люблять у народі.
В Люблю рідну мову.
Г Що посієш, те й пожнеш.
Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.

26.Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.
Вид речення
1 означальне
2 обставинне мети
3 обставинне допустове
4 обставинне причини
Приклад
А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти.
Б Дім, де рано встають, щастя не обходить.
В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся.
Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром.
Д Вертатись пізно, бо гра – як битва.

27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
Випадок уживання коми
1 кома при вставному слові
2 кома в складнопідрядному реченні
3 кома при відокремленому означенні
4 кома в реченні з однорідними членами
Приклад
А Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.
Б Завірюха сміється і плаче, стогне і шаленіє.
В Напевно, снігурі на північ подалися.
Г Поки люди вчать інших, вчаться самі.
Д Минають століття, та незмінною залишається краса Софії.

28.З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
До свого визнання вона (1) пройшла тернистий шлях, (2) сповнений наполегливої праці, і, (3) маючи неповну середню освіту, зуміла (4) стати однією з найосвіченіших жінок свого часу.
А особове дієслово
Б безособове дієслово
В неозначена форма дієслова
Г дієприкметник (особлива форма дієслова)
Д дієприслівник (особлива форма дієслова)

 ________________________________________________

27.04.2020 Практична риторика. Оцінювальні жанри.

Параграф 57, 58, вправи 4,5.

Написати формальне есе на тему "Мозаїка української душі" (миролюбнісь, сміливість, волелюбність, духовність, сентиментальність, сердечність,кмітливість, життєрадісність тощо)
______________________________________________________

22.04.2020  Практична риторика. Діалогічні жанри

Параграф 55, 56. Вправи 4,5
Написати формальне есе на тему "Скарби, що визначають сенс життя"
Не забудьте записати число, вид роботи та тему твору.
Виконану роботу надіслати вчителю
______________________________________________________

15.04.2020 Практична риторика.  Інформаційні жанри. 

Параграф 53,54 вправа 4,5.
Повторюємо правила правопису великої літери та лапок у власних назвах перейшовши за посиланням

http://www.ridnamova.kiev.ua/

Позиція 2.12. Уживання великої літери
__________________________________________

13.04.2020

Для тих, хто не встиг...

https://vseosvita.ua/test/start/hhm045   - Словотвір. Орфографія

https://vseosvita.ua/test/start/wnq510  - Лексика


Вітаю!Прочитай текст(подібний до ЗНО), дай відповіді на питання, надійшли на перевірку на ВАЙБЕР, обов'язково підпиши роботу біля числа.

            Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання 1–6.

Детектив як інтелектуальна вправа
(1-4) Літо – найкращий час, щоб читати детективи. Чому? А тому, що рівень комфорту, який ми з вами намагаємося собі забезпечити на цю пору, завжди трохи вищий, ніж упродовж року: відпустка, можливо, морське узбережжя чи просто гамак і склянка лимонаду.
(5-10) Детектив занурює читача в атмосферу страху та непевності. Зненацька трапляється дещо, що розриває звичний стан речей. Наприкінці приходить людина, яка дізналася про все: чому б не кумедний товстун Еркюль Пуаро чи стримана старенька міс Марпл? І злочинців викрито, жах відступає, а ми можемо далі пити свій коктейль у шезлонгу. Детектив – таки ідеальний продукт для літнього споживання.
(11 -20) Доведено, що читач детективів ототожнює себе з особою, яка веде розслідування. Інтерес тут суто інтелектуальний: хто скоїв злочин? Твір буде слабким, якщо ми дізнаємося про це задовго до завершення роману й, навпаки, якщо так і не дізнаємося до фіналу, коли нам про все розкажуть. Як бонус додається ще одна втіха: часто детектив (особливо класичний) побудований на протистоянні яскравого приватного розслідувача та недолугого поліцейського, якого гріх назвати професіоналом. Ліберальному читачеві приємна така банальність представника влади. На відмічу від давнього радянського кінематографа класичні детективи не знають образів героїчних майорів карного розшуку чи прокурорів. Класика взагалі по-консервативному скептичніша до людей у кабінетах.
(21-29) Читати детективи набагато страшніше, ніж дивитися їхні екранізації. Уява працюватиме на повну! Власне, твори Агати Крісті якраз і є найкращим її тренінгом, бо їх 80, тобто кількісно більше за написане іншими майстрами жанру: Едгаром По, Артуром Конан Дойлом, Гілбертом Честертоном, і вони, ризикну стверджувати, майстерніші від 200 історій Жоржа Сіменона, протеже якого, комісара Мегре, перемагає в детективному двобої витворений Агатою Крісті суперінтелектуальний денді Еркюль ІІуаро. Романів про Пуаро - 33, а про міс Марпл - 12. Агата Крісті першою запропонувала не лише образ жінки-детектива, а й пари слідчих: якби не її Томмі й Таппенс, то не було б агентів Фокса Малдера та Дани Скаллі.
(30- 48) У 1916 році 26-річна Агата, на той час уже Крісті (після одруження дівоче пpiзвище Міллер вона вже більше не використовувала), працює фармацевтом-добровольцем в одному з британських госпіталів і чекає з фронту чоловіка - військового льотчика. Рутина й очікування нудять, а звичний ландшафт довкола розбавляють хіба що бельгійські емігранти, які сховалися від війни в британській глибинці. Дивні справи має розслідувати дивний чоловік. Так народжується Еркюль Пуаро – геніальний детектив і невротик, зациклений на зовнішньому вигляді своїх вусів і внутрішньому стані «сірих клітиночок» власного мозку. Найвідоміший з-поміж літературних бельгійців від часів Тіля Уленшпігеля. Навіщо він такий дивний? Чому розслідувати не може інтелектуал, лікар, священик, як у Конан Дойла або Честертона? Проста відповідь: жінка Агата Крісті не може ототожнювати себе з такими персонажами. Їй потрібен хтось зовсім інший, як Марії Вілінській була потрібна чоловіча постава Марка Вовчка. Пуapo, як і більшість чепурунів-денді, «жіночний», як і сама Крісті, усе життя вирощує троянди й дістає за них призи на виставках. Він точка розриву з консерватизмом старої Англії з її вікторіанською мораллю и недовірою до розумових можливостей представниць прекрасної статі. Мине лише 10 років – і Крісті зважиться не переворот: на авансцені одного з її оповідань з’явиться міс Марпл – перша жінка-детектив зі світовим ім’ям, найінтелектуальніша в художній літературі.
(39-57) Дотепер українською перекладено вже кілька романів серії: «Тіло в бібліотеці», «Перст провидіння», «Гра дзеркал», «Забуте вбивство», «Немезида». Якщо ж вам пощастило прочитати їх ще в ранньому підлітковому віці, маєте унікальну нагоду, коли робитимете це вдруге, замість сюжету звернути увагу на соціально-побутову деталізацію: у час повсюдної присутності мереж такою милою ностальгією звучить оте «...телефонувати пізніше аніж о пів на десяту вечора вважалося ознакою поганого тону». Власне, усе «Тіло в бібліотеці», крім смертельної інтриги, розгортає перед нами дискусію, що ж воно таке, отой «поганий тон». А паралельно маємо конфлікт поколінь – ця проблема фактично наскрізна в усіх її детективних творах.
(58-68) Та найцікавіше перечитувати романи Крісті після ознайомлення з її біографією. Для цього можна зазирнути в написану нею «Автобіографію» або книжку Річарда Гека «Герцогиня смерті: неофіційна біографія Агати Крісті». Адже її детективні історії так резонують із поворотами особистого життя! У 1916-му вона чекає нареченого, військового льотчика, як героїня її «Будинку на околиці». У 1921-му молода пара подорожує світом, як персонажі «Смерть на Нілі», а в 1922-му купує великий будинок у малому містечку, як у «Персті провидіння». Зрештою, зі своїм другим чоловіком, археологом, Крісті вже в 1930-х мандрує на Близький Схід – так з'являється «Убивство в Месопотамії». Фобії самої авторки стають очевидними, коли проаналізуємо, кого вона робить у своїх романах жертвами, а кого вбивцями. Але тут про це годі, адже в детективі головна річ - інтрига!
(69-76) Біографи Агати Крісті, маю враження, намагаються наголосити нам на її щасті в обох шлюбах: спершу як вірної жінки, що чекає свого героя, потім як надійної асистентки в розкопках чоловіка-професора. Натомість здасться, що література цікавила її набагато більше: художній світ повсякчас перемагав світ реальний. Напевне, саме тому вона так часто усамітнювалася в готелі на морському узбережжі, де їй потрібна була лише друкарська машинка. Там тривіальні біографічні епізоди ставали непересічними сюжетами, а інтелектуальні вправи авторки оберталися інтелектуальною пригодою для читачів.
За Р. Семенковим, журнал «Український тиждень» 788 слів

А Едгар По – Малдер
Б Агата Кріст – Марпл
В Жорж Сіменон – Мегре
Г Агата Крісті – Томмі
А створила яскравий образ розслідувача-інтелектуала
Б створила перший яскравий образ жінки-детектива
В звеличувала вікторіанську епоху в історії Англії
Г порушувала у творах важливі соціальні й моральні проблеми
А Вікторіанську мораль і конфлікт поколінь
Б міс Марпл і комісара Мегре
В розумного детектива й смішного офіцера
Г радянський кінематограф і американські телесеріали
А науковців, які досліджують детективний жанр у літературі
Б юних читачів, захоплених пригодницькими книжками
В письменників, які пишуть детективні романи
Г дорослих обізнаних із творами Агати Крісті
А Читач прагне розв’язати детективну загадку ще до фіналу оповіді.
Б Автори класичних детективів створювали образи поліцейських-інтелектуалів.
В Агата Крісті написала менше творів, ніж Жорж Сіменон, але її герой цікавіший.
Г Еркюль Пуаро й міс Марпл були нетиповими образами в тодішній англійській літературі.
А Детектив занурює читача в атмосферу страху та непевності. Зненацька
трапляється дещо, що розриває звичний стан речей. Наприкінці приходить
людина, яка дізналася про все... (рядки 5 -7).
Б Твір буде слабким, якщо ми дізнаємося про те, хто вбивця, задовго до завершення роману й, навпаки, якщо так і не дізнаємося до фіналу, коли
нам про все розкажуть (рядки 12-14).
В Читати детективи набагато страшніше, ніж дивитися їхні екранізації. Уява
працюватиме на повну! (рядки 21, 22).
Г Чому розслідувати не може інтелектуал, лікар, священик, як у Конан Дойла або Честертона? Проста відповідь: жінка Агата Крісті не може ототожнювати себе з такими персонажами (рядки 39-41).
_________________________________________________________________________________

08.04.2020   
Виконайте тест за темою "Лексика", перейшовши за посиланням




https://vseosvita.ua/test/start/rjg022
_________________________________________________________________________________

06.04.2020  

Д/З:

Стилістичні засоби словотвору(підготовка доЗНО). Пройдіть за посиланням та виконайте тестhttps://vseosvita.ua/test/start/trs729

Тест активний до 08.04.2020 до 10.00

01.04.2020

Тема: Стилістичні засоби словотвору
Параграф 50, стор. 177-179, впр. 2, 5, 7

30.03.2020 

Домашнє завдання:   параграф 49, сторінка 174 , вправа 4, 5

Комментариев нет:

Отправить комментарий