19.10.2020
Тема уроку: І.Я.Франко
«Фарбований лис». Головні та другорядні персонажі.
Аналіз казки за посиланням
Домашнє завдання
1. Перегляньте мультфільм та прослухайте казку
2. Випишіть з казки слова та вирази, цитати якими автор характеризує Лиса Микиту
2020-2021 навчальний рік
_______________________________________
22.05.2020
РМ №4. Усний твір- характеристика персонажа оповідання "Сіроманець" М.Вінграновського
Складання плану до характеристики Сашка
1. Сашко – головний герой повісті Миколи Вінграновського "Сіроманець".
2. Хлопчик – допитливий, старанний учень.
3. Основні риси характеру Сашка:
- любов до природи;
- спостережливість;
- співчутливий та турботливий;
- розсудливий та сміливий;
- відчуття несправедливості, смуток через поведінку дорослих.
4. Мрія хлопчика.
5. Моє ставлення до Сашка
Самостійна робота - Скласти сенкан за прикладом
Складання сенкану про Сашка
Сашко.
Турботливий, людяний.
Оберігає, захищає, допомагає.
Виступає проти знищення вовка.
Гуманна людина
Заповнити анкетні дані про Сашка:
- ім’я, вік, основне заняття;
- батьки;
- захоплення;
- характер;
- вчинки
______________________________________
19.05.2020 Контрольна робота № 5 за темою "Світ природи". Гуглформа
Виконайте завдання, перейшовши за посиланням
https://forms.gle/TxZk9NYBDRsee1NN9
__________________________________________
18.05.2020 УВАГА! Завтра, 19.05.2020, о 10.00 контрольна робота № 5 за темою "Світ природи"
______________________________________
15.05.2020 Підготовка до контрольної роботи. Повторення вивченого
Повторити стор. 212-279, 199-202
Творчість М.Рильського, П. Тичини,Г. Тютюнника, М. Вінграновського
______________________________________
12.05.2020 Тема:М. Вінграновський. "Сіроманець". Наскрізний гуманізм повісті
1)Перегляньте відеоурок за повістю
https://www.youtube.com/watch?v=AMBTKOYLnkY&app=desktop
08.05.2020 Тема: Микола Вінграновський. "Сіроманець". Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармоніїї людини й природи
1) За бажанням, подивіться худлжній фільм за твором
https://www.youtube.com/watch?v=CXEnouzS1b8
2)Прочитайте повість стор. 235-278
3) Відповісти на питання стор.278-279
______________________________________
05.05.2020 Для 5-Б, 5-В класів
РМ №4. Усний твір- характеристика персонажа оповідання "Сіроманець" М.Вінграновського
Складання плану до характеристики Сашка
1. Сашко – головний герой повісті Миколи Вінграновського "Сіроманець".
2. Хлопчик – допитливий, старанний учень.
3. Основні риси характеру Сашка:
- любов до природи;
- спостережливість;
- співчутливий та турботливий;
- розсудливий та сміливий;
- відчуття несправедливості, смуток через поведінку дорослих.
4. Мрія хлопчика.
5. Моє ставлення до Сашка
Самостійна робота - Скласти сенкан за прикладом
Складання сенкану про Сашка
Сашко.
Турботливий, людяний.
Оберігає, захищає, допомагає.
Виступає проти знищення вовка.
Гуманна людина
Заповнити анкетні дані про Сашка:
- ім’я, вік, основне заняття;
- батьки;
- захоплення;
- характер;
- вчинки
______________________________________
19.05.2020 Контрольна робота № 5 за темою "Світ природи". Гуглформа
Виконайте завдання, перейшовши за посиланням
https://forms.gle/TxZk9NYBDRsee1NN9
__________________________________________
18.05.2020 УВАГА! Завтра, 19.05.2020, о 10.00 контрольна робота № 5 за темою "Світ природи"
______________________________________
15.05.2020 Підготовка до контрольної роботи. Повторення вивченого
Повторити стор. 212-279, 199-202
Творчість М.Рильського, П. Тичини,Г. Тютюнника, М. Вінграновського
______________________________________
12.05.2020 Тема:М. Вінграновський. "Сіроманець". Наскрізний гуманізм повісті
1)Перегляньте відеоурок за повістю
https://www.youtube.com/watch?v=AMBTKOYLnkY&app=desktop
2) Виконайте вправу https://learningapps.org/display?v=py4bwv1j520
3) Підготуйтесь до контрольної роботи за творчістю М. Рильського, Г. Тютюнника, М. Вінграновського, П .Тичини (ст 199-202; 212-279)
______________________________________
08.05.2020 Тема: Микола Вінграновський. "Сіроманець". Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармоніїї людини й природи
1) За бажанням, подивіться худлжній фільм за твором
https://www.youtube.com/watch?v=CXEnouzS1b8
2)Прочитайте повість стор. 235-278
3) Відповісти на питання стор.278-279
______________________________________
05.05.2020 Для 5-Б, 5-В класів
Тема: Микола Вінграновський. "Сіроманець". Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармоніїї людини й природи
Д/З:
1) Прочитайте першу частину повісті стор. 223-235
2)Передивіться відеоурок за повістю
3) Випишіть з відеоуроку у зошит тему та ідею твору, композицію першої частини
______________________________________
04.05.2020 Для 5-Б класу
Тема уроку: Виразне читання № 2. Виразне читання поезій П.Тичини напам'ять.
Д/З: Вивчити напам'ять один вірш на вибір, записати відео та прикріпити в Гугл-класі
______________________________________
28.04.2020
Для перевірки знань за оповіданням Г. Тютюнника "Дивак" виконати тест, перейшовши за посиланням, до 13.00 29.04.2020
_________________________________________________________________________________
28.04.202
Тема уроку: Павло Тичина "Не бував ти у наших краях!", "Гаї шумлять", "блакить мою душу обвіяла". Виразне читання № 2. Виразне читання поезій П.Тичини напам'ять.
Домашнє завдання
1) Виразно прочитайте вірші стор.199-202.
2) Усно відповідайте на питання стор. 201-202
3) Заповніть сторінти друкованого зошита 39-40
4) Вивчити напам'ять один вірш на вибір, записати відео та прикріпити в Гугл-класі до 04.05.2020
______________________________________
24.04.2020
Відповідно до наказу МОН ми маємо виконати програму. Тому треба виконати наступне завдання
Контрольна робота №4
Рідна Україна
Контрольний твір
Добро і зло(за оповіданням "Лось")
План
1. Постійне протистояння добра і зла в житті.
2. Чи є таке протистояння у творі?
3. Хто з персонажів уособлює добро?( прокоментувати прикладом)
4. Хто уособлює зло? ( навести приклад)
5. Чи можна пробачити Шпичакові його вчинок?
Твір прикріпити до 29.04
______________________________________
24.04.2020
Тема: Григір Тютюнник. "Дивак". Праралельність і єдність світів - природи й людини.
Тема твору: розповідь про ставлення Олеся до природи, власне світосприйняття, яке відмінне від діда Прокопа.
Ідея твору: Оспівування людей з неповторним внутрішнім світом, заклик любити та берегти природу.
Мета твору: тільки добра та милосердна людина може тонко відчувати природу.
Проблематика твору: бережливе ставлення до природи, особистість характеризується гідними вчинками, доброта та милосердя зроблять світ добрішим, індивідуальний підхід у навчальному процесі, нема щастя на чужому нещасті.
Композиція твору.
Експозиція: дорога Олеся до школи.
Зав'язка: непорозуміння на уроці малювання між учителькою та учнем.
Розвиток дій: втеча з уроку, блукання верболозами, примирення з Федьком, зустріч з дідом.
Кульмінація: розмова з дідом, непорозуміння та образа.
Розв'язка: вечеря без Олеся, сон хлопця, народження нового дня.
Оповідання умовно можна поділити на 4 частини.
1. Дорогою до школи.
2. На уроці.
3. Поїздка з дідом у ліс.
4. Удома та чарівний сон.
Жанр твору: оповідання (прозовий твір; обсяг твору приблизно 6 сторінок; зображено мало подій: бійка біля річки, урок у школі, поїздка з дідом за дровами; діють п'ять персонажів: Олесь, учителька, Федько Тойкало, дід Прокіп та мати хлопчика; усі події відбуваються за один день).
Д/З
1) Опрацювати поданий матеріал
2) Заповнити сторінки 46-47 друкованого зошита
21.04.2020
Тема: Григір Тютюнник. "Дивак". Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини
Сьогодні українську художню прозу не уявити без його хай кількісно й не великої, але справді вагомої літературної спадщини.
Письменник пішов із життя передчасно й трагічно; для багатьох із тих, хто його знав, Григір Тютюнник так і залишиться письменником молодим, який тільки-но вийшов із юності, із важких післявоєнних літ, де рано гартувалися характери, де навіть підліткам аж надто діставалося життєвих навантаг, нерідко доводилось їм брати на себе нелегку ношу дорослих.
1.Перегляньте відео "Спогади про Г.Тютюнника"
2.Ознайомтеся з біографією Григора Тютюнника
( підручник ст.215)
3.Прочитайте оповідання Г.Тютюнника "Дивак" (с.215-221)
Можна прослухати аудіокнигу
На наступному уроці продовжимо працювати над біографічними відомостями Г.Тютюнника та його творчістю.
__________________________________________
17.04.2020
Позакласне читання№ 4. Чарівний світ української поезії. Улюблені вірші українських поетів про природу
Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. "Осінь-маляр із палітрою пишною..."
1.Ознайомтеся з теоретичним матеріалом.
Перу М. Рильського належить ще багато прекрасних пейзажних мініатюр. Поет добирає незвичайні слова, порівняння, щоб точно й по-своєму оригінально змалювати явища природи. І ми разом з поетом по-новому дивимося на навколишній світ, відкриваємо для себе його принадливість і красу.
Легенда
...Було у Сонця три дочки: старша — Осінь, середня — Літо, молодша — Весна. Добре їм жилося в батьківському домі, але настав час відпустити їх на землю. Порами року стали діти Сонця. Першою — Весна. Вона була дуже гарна, і Сонце подарувало їй вічну молодість. Перші ніжні квіти, голубі й білі проліски, буйно-зелене вбрання землі, блакитне небо принесла Весна людям.
Через три місяці виряджав батько другу дочку — Літо. „Ти в мене красуня, і в придане дам я тобі вічну красу”. Нагородило Сонце доньку яскравими соковитими барвами. Нарешті батьківський дім залишила й Осінь. „Забирай усе моє багатство,— сказало Сонце.— Віддаю тобі все золото. Будь щедрою, не скупися, і люди тебе полюблять”.
А на другому кінці світу збиралась у дорогу єдина дочка Мороза — Зима. Росла вона в холоді, злиднях і не мала розкішного вбрання. Мороз зібрав усе своє багатство — і вийшла жменя срібла. Засмутилася Зима. Як їй сподобатись людям? Почала виробляти зірочки з різними візерунками — тоненькі, легенькі. І стали вони сніжинками. Підкинула їх Зима до неба — закружляли вони в легкому танці. Все навколо змінилося, і земля вкрилася білим пухом. Дихнула Зима на дерева — і засяяли вони іскрами інею. А коли почала малювати візерунки, то відчула себе щасливою й вирішила віддати людям усе, що мала. Але в Зими була тільки біла фарба. Тоді вона підмішала в неї жменю срібла — і все заблищало, засяяло, мов у казці. Люди були зачаровані.
Неповторна природа в усі пори року, але в кожного з нас своя улюблена пора. А ось якою бачить осінь М. Рильський у вірші „Осінь — маляр із палітрою пишною...”.
2. Прочитайте вірш на с.213 підручника та перегляньте відеопрезентацію поезії „Осінь-маляр із палітрою...”
3. Словникова робота
Маляр — людина, яка працює з фарбами.
Палітра — набір фарб, що використовує художник.
Бенкет — званий обід або вечеря в урочистих рамках.
4.Визначте тему та ідею вірша та художні засоби, запишіть у зошит
Тема. Поетичне відтворення краси природи восени.
Ідея. Утвердження думки про те, що природа благодатно впливає на фізичний стан людини, її емоції, формує естетичні смаки
Епітети: «пишною палітрою», «розкішною красою», «сріблисті роси», «барвисті шати», «дивними кольорами», «переливними цілунками», «рожеві, злотисті, червоні фарби», «срібно - блакитне повітря», «ніжні осінні пісні тиходзвонні».
Метафори: «осінь – маляр …кружляє», «все осипає…», «розсипає… роси»,«тумани розливає», «ліс одягає», «ліс обливає», «ніжно сміється», «грає цілунками».
Персоніфікований образ: осінь- маляр.
5.Дайте відповіді на питання (усно)
· Про яку осінь йдеться у вірші М. Рильського?
· Як ви про це дізналися?
· А як ви цей вислів розумієте?
· Чи спостерігали ви в природі настання осені? Порівняйте власні спостереження щодо цього з тими, що зображені в поезії.
· Як, на вашу думку, автор ставиться до природи?
· Чи любите ви бувати на природі? Що відчуваєте?
.______________________________________________
13.04.2020
Тема: Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса
рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. "Дощ" ("Благодатний,
довгожданий...")
Одним з найвизначніших поетів у змалюванні природи в нашій літературі
вважається Максим Рильський. У ліричних поезіях він тонко відчуває красу рідної
природи, художнім словом уміє намалювати яскраву пейзажну картину.
Завдання:
1.Прочитайте про Максима Рильського,
1.Прочитайте про Максима Рильського,
підручник стор. 212 , або прослухайти https://www.youtube.com/watch?v=Otpgh-8stiY
2.Прослухайте
запис, у якому звучить голос письменника.
Максим Рильський читає свій вірш.1957 рік.
Максим Рильський читає свій вірш.1957 рік.
Живий голос https://youtu.be/AcuYrWeihwU
3.Перегляньте відео про долю Максима
Рильського
4.Перегляньте відеокомпозицію до вірша "Дощ"
5.Прочитайте вірш
"Дощ" у підручнику на с.213.
6.Усно дайте відповіді на питання:
— Про що розповідається в поезії?
— Які почуття, настрій викликав твір?
— Чому автор називає дощ „благодатним”?
— Доберіть з поезії слова, які характеризують дощ, землю як живі істоти.
— Яким буває дощ у природі? Чи завжди він є вчасним?
— Про який дощ ідеться в поезії? Це необхідність чи випадковість? Свою думку вмотивуйте.
7.Запишіть у зошит:
— Які почуття, настрій викликав твір?
— Чому автор називає дощ „благодатним”?
— Доберіть з поезії слова, які характеризують дощ, землю як живі істоти.
— Яким буває дощ у природі? Чи завжди він є вчасним?
— Про який дощ ідеться в поезії? Це необхідність чи випадковість? Свою думку вмотивуйте.
7.Запишіть у зошит:
Тема: оспівування
краси природи.
Ідея: возвеличення чарівності дощу. Основна думка: захопленість рідною природою, її величним та дивовижним світом, райдужними кольорами. Жанр: пейзажна лірика. Епітети-благодатний, довгожданий дощ; дивним сяйвом; золотий, вечірній гість; впав бадьоро, свіжо, дзвінко; закурені будинки;зголоднілі передмістя; гарячі груди; буйним посівом зеленим, білі села. Метафори-золотий вечірній гість, «впав бадьоро», «відкривай груди», «дощ остудить», «дощ оживить і запліднить», «дощ звеселить». Порівняння-«дощ-гість». |
Д/з ст.212-214 читати,
відповідати на питання.
______________________________________
07.04.2020
Тема: РМ №3. Міні-твір "Добро завжди перемагає зло" за оповіданням"Лось"
Виконати завдання на стор.211. Дайте письмову відповідь на питання №11,12
______________________________________
06.04.2020
Тема: Є.Гуцало "Лось"
Опрацювати стор.41-42 друкованого зошита з української літератури.
______________________________________
03.04.2020
Тема: Є.Гуцало "Лось"
Дочитайте твір, якщо ще не прочитали до кінця.
1.Робота над характеристикою образів
1)Пригадайте, як ми в класі складали інформаційне гроно до образів прочитаних творів та складіть характкристику образу лося (у зошиті)
На допомогу вам вибрані рядки з оповідання, в яких є опис Лося.
- Це був великий звір з широкими грудьми, які легко здималися од дихання. Його роги нагадували осінній низькорослий кущ, з якого обнесло листя;
- Лось був старий і бувалий самець;
- Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше бувати…Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава. Що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини;
- Намагався поводитися обачно…сили поступово покидали його; він поводився смирно;
- Він пробуватиме безперервно, доти, доки дихатиме; лось виявився дужий і життєлюбний.
2)Попрацюємо над характеристикою хлопчиків та дядька Шпичака
Заповніть табличку: (накресліть у зошиті)
- Герої
- Хлопчики-підберезники
- Дядько Шпичак
- Дії
- Портрет
- Що уособлюють
Збереження природи залежить вiд людини, ïï совісті і того, наскільки вона розрізняє добрі та злі вчинки. Ставлення людини до природи - це мiрило людської моралі. Справжня любов до рiдноï землі повинна бути не лише споглядальною, а й активною, дієвою, спрямованою на захист i примноження багатства рiдного краю.
3)Виконайте тест перейшовши за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/znj032
31.03.2020
Тема: Євген Гуцало.Основні відомості про письменниа. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Оповідання «Лось»
Сьогодні розпочинаємо знайомство з відомим українським письменником, з-під пера якого вийшло понад ста книжок - Євгеном Гуцалом.Велике щастя для людини - користуватися благами природи, насолоджуватися ïï красою. Здавалося б, життя скрiзь прекрасне. Але звiдки ж тодi береться жорстокiсть, бездушнiсть, пiдлiсть? Охороняти лiси, гаï, сади - зелене багатство нашоï краïни, та чітко розмежовувати добрі і злі вчинки закликає нас вiдомий украïнський письменник Євген Гуцало.
1.Ознайомтеся з біографією письменника, переглянувши відео
2.Сьогодні познайомимося з оповіданням Євгена Гуцала "Лось", але спершу познайомимося з цією величною твариною.
Лось. Рід ссавців, найбільший представник родини оленевих.
Довжина тіла самця до 3 м, висота в загривку до 2,3 м, довжина хвоста 12—13 см; маса 360—600 кг, самки дрібніші за самців. За зовнішнім виглядом лось помітно відрізняється від інших оленів. Тулуб і шия у нього короткі, загривок високий, у вигляді горба. Ноги сильно витягнуті, тому, щоб напитися, лось вимушений заходити глибоко у воду або ставати на коліна передніх ніг. Голова велика, горбоноса, з нависаючою м'ясистою верхньою губою. Під горлом м'який шкірястий виріст (т. зв. «сережка»), що досягає 25—40 см. Шерсть груба, буро-чорна; ноги світло-сірі, майже білі.
У самців є величезні (найбільші у сучасних ссавців) роги, нерідко лопатоподібні за формою (особливо виразна лопатоподібна форма у якутських і американських лосів); їхній розмах досягає 180 см, маса — 20—30 кг. Роги лось скидає щорічно в листопаді — грудні і ходить без них до квітня — травня.
Всього на Землі — близько півтора мільйонів. Приблизно половина загальної популяції лосів живе у Росії, приблизно 730 тисяч особин.
3.Словникова робота.
Заповíдник – територія, на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс. Заповідники виділяються як унікальні пам'ятки історії і культури, живої і неживої природи. В Україні перебувають під охороною держави. Найвідоміші з них: Асканія-Нова, Канівський, Карпатський, Луганський, Поліський, чорноморський, Український степовий, ялтинський гірсько-лісовий… Головні функції українських заповідників — збереження флори і фауни, охорона непорушених чи малопорушених природних ділянок (еталонів природи), вивчення екології тварин і рослин. Заповідники використовуються і як бази наукової пропаганди охорони природи.
Заповíдник – територія, на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс. Заповідники виділяються як унікальні пам'ятки історії і культури, живої і неживої природи. В Україні перебувають під охороною держави. Найвідоміші з них: Асканія-Нова, Канівський, Карпатський, Луганський, Поліський, чорноморський, Український степовий, ялтинський гірсько-лісовий… Головні функції українських заповідників — збереження флори і фауни, охорона непорушених чи малопорушених природних ділянок (еталонів природи), вивчення екології тварин і рослин. Заповідники використовуються і як бази наукової пропаганди охорони природи.
4.Прочитайте оповідання, за бажанням прослухайте аудіокнигу. (с.203-210)
5. Переглянути буктрейлер можна тут
6.Дайте відповіді на питання (усно)
1. Що вас найбільше вразило в оповіданні «Лось»? Чому?
2. Чи можна назвати лося головним персонажем твору? Поясніть свою відповідь, посилаючись на текст.
3. Чому лось потрапив в ополонку? Як він поводився у воді?
4. У зошит виписати визначення оповідання та його ознаки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий