18.05.2020 - 22.05.2020
РМ №20-21. Складання анотацій на книжку з використанням прислівників
1. Опрацюйте ст. 89-91 у підручнику
2. Виконайте вправу 172
__________________________________________
15.05.2020
Увага! В понеділок, 18.05.2020, на уроці Zoom
Контрольна робота"Службові частини мови. Вигук" у гуглформі
Повторити параграфи 35-39.
______________________________________
08.05.2020 Тема: Правопис вигуків
1. Перегляньте відео
2. Вивчіть правило (ст.247-249)
3. Виконайте вправу 556.
4. Підготуйтесь до контрольної роботи"Службові частини мови" (параграф 35-39)
5. Для кращої підготовки можете опрацювати матеріали за посиланням на сайті : позиція "українська мова" пункт 5 - морфологія, 5.8, 5.9 - теорія, тест, можливість працювати онлайн та перевірка
______________________________________
04.05.2020 Тема уроку: Вигук як частина мови. Правопис вигуків.
1. Перегляньте відео
2. Вивчіть правило (ст.247-249)
3. Виконайте вправу 556.
4. Підготуйтесь до контрольної роботи"Службові частини мови" (параграф 35-39)
5. Для кращої підготовки можете опрацювати матеріали за посиланням на сайті : позиція "українська мова" пункт 5 - морфологія, 5.8, 5.9 - теорія, тест, можливість працювати онлайн та перевірка
______________________________________
04.05.2020 Тема уроку: Вигук як частина мови. Правопис вигуків.
Домашнє завдання
1. Передивись відеоурок
2.Виконай вправи549, 551, 555
______________________________________
27.04 2020
Правопис часток. НЕ і НІ з різними частинами мови. Написання частот -бо, -но, -то, -от, -таки. Розбір частки як частини мови
Частки можуть писатися
Окремо
Разом
Через дефіс
1. Формотворчі: б, би, хай, нехай
2. Модальні( крім бо, но, то, от, таки):
3. Бо, но, то, таки, якщо не стоять безпосередньо після слова, до якого відносяться
4. Заперечні не, ні
5. Частки, що складаються з двох слів
Наприклад:
Прочитав би, сказала б, хай іде, таки вмовив, біжи ж бо, не казка, ні один, трохи не…
Колишні частки аби-, де-, що-, які стали префіксами
Наприклад:
Дехто, абиякий, щонайкраще…
1. Бо, но, то, от, таки, якщо вони стоять безпосередньо після слова, до якого відносяться
2. Колишні частки будь-, небудь-, казна-, хтозна, які стали префіксами або суфіксами
Наприклад:
Читай-бо, піди-бо, як-от, написав-таки, хто-небудь, будь-коли, казна-яка, хтозна-чим…
1. Передивись відеоурок
2.Виконай вправи549, 551, 555
______________________________________
27.04 2020
Правопис часток. НЕ і НІ з різними частинами мови. Написання частот -бо, -но, -то, -от, -таки. Розбір частки як частини мови
Частки можуть писатися
| ||
Окремо
|
Разом
|
Через дефіс
|
1. Формотворчі: б, би, хай, нехай
2. Модальні( крім бо, но, то, от, таки):
3. Бо, но, то, таки, якщо не стоять безпосередньо після слова, до якого відносяться
4. Заперечні не, ні
5. Частки, що складаються з двох слів
Наприклад:
Прочитав би, сказала б, хай іде, таки вмовив, біжи ж бо, не казка, ні один, трохи не…
|
Колишні частки аби-, де-, що-, які стали префіксами
Наприклад:
Дехто, абиякий, щонайкраще…
|
1. Бо, но, то, от, таки, якщо вони стоять безпосередньо після слова, до якого відносяться
2. Колишні частки будь-, небудь-, казна-, хтозна, які стали префіксами або суфіксами
Наприклад:
Читай-бо, піди-бо, як-от, написав-таки, хто-небудь, будь-коли, казна-яка, хтозна-чим…
|
Правопис частки "ні" разом
Правила
|
Приклади
|
у заперечних займенниках і прислівниках
|
ніхто, ніякий, ніде, нікуди, ніяк
|
якщо слово без ні не вживається
|
нікчемний, нічліг
|
Правопис частки "ні" окремо
Правила
|
Приклади
|
якщо вживається для заперечення наявності
предмета чи ознаки, а також в стійких словосполученнях без дієслова-присудка |
ні краплини; ні се ні те; ні на макове
зерно; ні так ні сяк |
якщо виступає повторювальним сполучником
із заперечним єднальним значенням |
Не люблять кайданів ні слово, ні ідея
(М.Рильський)
|
із займенниками та прислівниками,
від яких відокремлюється прийменником |
ні в кого, ні при чому, ні в скількох
|
Домашнє завдання:
Опрацювати правила на стор. 237-239 - правопис часток.
Параграф 38 - правопис часток НЕ та НІ з різними частинами мови - повторення.
Запишіть слова у три колонки — разом, окремо, через дефіс. Поясніть написання слів.
Де/який , хтось/то, що/правда, як/то, ні/в/кого, ні/хто, ні/в/кого, ні/за/що, ні/звідки, як/от, аби/де, хтозна/як, не/аби/який, не/аби/хто, як/най/дорожче, коли/б/то, ніби/то, хто/сь/таки, аби/тільки, все/ж, ото/ж, а/як/же, як/раз, а/все/ж/таки, ото/ж, таки/пішов, дарма/ що, ні/би, чим/дуж, не/наче/б/то, не/мов/би/то, хто/сь/якось.
Виконайте тест, перейшовши за посиланням. Тільки одна спроба! До 09.00 29.04.2020
УВАГА, ШАНОВНІ СЕМИКЛАСНИКИ!
У ПОНЕДІЛОК, 27.04.20, на уроці в ZOOM відбудеться КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ за ІІ сесместр.
24.04.2020
РЗМ №18. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі.
Виконати це завдання вам допоможе матеріал в підручнику на ст.100-102, впр. 197, 198
Напишіть твір, сфотографуйте та надійшліть на перевірку (Viber або пошта malickayatatyana1969@gmail.com).
17.04.2020
Напишіть твір, сфотографуйте та надійшліть на перевірку (Viber або пошта malickayatatyana1969@gmail.com).
Тема: Частка як службова частина мови
Які труднощі у вас виникають щодо часток? Знаєте особливості їхнього написання? Розрізняєте їх за групами, видами і розрядами? Якщо вагаєтеся у відповіді, то гайда ділитися правилами.
Частка – це службова незмінна частина мови, яка надає окремим словам чи реченням додаткових смислових відтінків і служить для утворення нових слів або окремих граматичних форм:
- Тільки той ненависті не знає, Хто цілий вік нікого не любив (Леся Українка).
Вивчіть правило на ст. 232-233
Виконайте вправу 519.
______________________________________
Тема: Сполучники у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.
Розрізнення сполучників та однозвучних слів.
Д\З:
1)стор. 222-230 - вивчити правила
2) виконайте вправу 510.
______________________________________
10.04.2020
СПОЛУЧНИК - це службова частина мови, що з'єднує однорідні члени речення або частини складного речення (ст 220)
РОЗРЯДИ СПОЛУЧНИКІВ (ст221)
Д/з
1 . Вивчіть правила ст.220-222
2.Виконайте вправу 492, 497
______________________________________
Тема: Синонімічні та антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення.
І
ще один момент. Прочитай переклад деяких конструкція
та
запам’ятай:
По
заказу – на замовлення
По
закону – згідно
з законом
По
моим сведениям – за моїми
відомостями
По
поручению – за дорученням
По
приказу – за
наказом
По
просьбе – на прохання
По
собственной воле – з власної
волі
По
собственному желанию – за власним
бажанням
Послать по
почте – надіслати
поштою
По
требованию – на вимогу
По
указанию – за вказівкою
Прийти
по делу – прийти
у справі
Принять во
внимание – взяти
до уваги
Принять к
сведению – взяти
до відома
При
любой погоде – за
будь-якої
погоди
Приплось по
вкусу – припало
до смаку
Работать по
схеме – працювати
за схемою
Д/З: Виконати тест, перейшовши за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/tmr164
_________________________________________________________________________________
03.04.2020
Тема: Види прийменників за будовою. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.
Домашнє завдання: параграф 35(вивчити правила), вправа 478, 479. Час на виконання - 20 хвилин.
30.03.2020
Тема: Службові частини мови. Прийменник як службова частина мови.
Службові слова не виконують синтаксичних ролей у реченні, до них не можна поставити питань, є незмінюваними.
Прийменники всюди: коли йдеться про напрям руху, місце і час зустрічі, причину якоїсь пригоди або навіть мету візиту. Тому надзвичайно важливо точно знати, коли і які прийменники вживати правильно.
Правило - сторінка 209.
Пишеться з іменниками, числівниками, займенниками завжди окремо. Прийменник виконує роль члена речення лише у поєднанні з відмінковою формою іменника. Зазвичай прийменник стоїть перед іменником (у лісі, на дорозі, по хаті), хоча іноді він може стояти і після іменника: наперекір побажанням і бажанням наперекір.
Прийменник взаємодіє з усіма непрямими відмінками (тобто крім називного),(підручник ст. 211) наприклад:
1) з Р.в. уживається понад 150 прийменників (біля, у , в, для, проти, серед тощо);
2) із Д.в. поєднуються похідні прийменники (завдяки, наперекір, назустріч, навперейми, услід тощо);
3) М.в. без прийменників взагалі не вживається.
Д/З
§ 35 – вивчити правила. Виконати вправи 462, 463,465.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
27.03.2020
Вітаю вас на сторінці мого блогу!
Прошу повернутися до теми "Прислівник".
На жаль, не всі опрацювали тему та виконали завдання у гугл-формах.
Тому прошу повторити матеріал (домашнє завдання ) та, перейшовши за посіланнями, пройти тести. Посілання активні.
https://forms.gle/URsfN4pDpjeVdpf57
Прошу учнів класу зайти на портал "Мій клас" та зареєструватися за своєю електронною адресою на gmail. Для цього перейдіть за посиланням
На цій платформі ви будуте отримувати завдання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий