7 клас українська література

22.05.2020
 Позакласне читання №4.
 Володимир Малик « Таємний посол «."Побоїще в січі " (уривок із роману «Фірман султана»)
Картинки по запросу в малик таємний фотоВолодимир Малик
Володимир Кирилович Малик (справжнє прізвище — Сиченко)
народився 21 лютого 1921 року в с. Новосілки Макарівського району на Київщині в селянській родині. Філологічну освіту здобув у Київському університеті (1950). Потім тривалий час викладав у школі українську мову і літературу. Першу його книжку — віршовану історичну казку «Журавлі-журавлики» (1957) — із задоволенням прочитали діти й дорослі. Згодом побачили світ історичні поеми й легенди молодого автора — «Чарівний перстень», «Месник із лісу», «Червона
троянда», «Микита Кожум’яка», «Воєвода Дмитро». Успішно працював письменник і в галузі прози. Юних читачів полонили цікаві, гостросюжетні повісті «Чорний екватор», «Новачок», «Дві перемоги»,
«Слід веде до моря», «Двоє над прірвою». Письменник став широко
популярним серед своїх читачів — дітей та юнацтва.
Творчим досягненням Володимира Малика, безперечно, є його
історичні романи «Посол Урус-шайтана» (1968), «Фірман султана»  (1969), «Чорний вершник» (1976), «Шовковий шнурок» (1977), що
склали тетралогію «Таємний посол», а також романи «Князь Кий» (1982) та «Черлені щити» (1985). Вони стали набутком нашої літератури, а їх автор зайняв одне з почесних місць серед кращих сучасних романістів історичного жанру. За твори історико-патріотичної тематики, зокрема романи «Посол Урус-шайтана», «Шовковий шнурок» та «Князь Кий», 
В. Малик удостоєний літературної премії імені Лесі Українки 1983 року.
Задум тетралогії «Таємний посол» виник у Володимира Малика під впливом відомої картини великого російського художника І. Ю. Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові».

Картинки по запросу в малик таємний фото
Спочатку з’явилася думка: яких мужніх, відчайдушних людей увічнив геніальний митець
на полотні!.. А ще подумалось: художник своїми засобами вихопив із життя цих захисників своєї землі лише одну мить, а в романі ж можна широко показати, як вони жили, сіяли й збирали хліб, займалися ремеслами й промислами, кохали, виховували дітей, воювали зі ми споконвічними ворогами — кримськими та турецькими феодалами, які майже щороку вчиняли розбійницькі напади на Україну, Росію й Польщу, як вони гинули на цих війнах, як, потрапивши в полон, страждали в неволі, на каторзі, визволялися і знову йшли в бій, аби захистити рідний край від спустошень та поневолення. ...Історичний роман вимагав значної підготовчої роботи над джерелами (документами, літописами, мемуарами сучасників, дослідженнями істориків тощо), ознайомлення з місцями, де відбувалися важливі історичні події; потрібно було продумати оригінальні сюжетні лінії, композицію, визначити героїв твору. Почалися тривалі й клопітні пошуки, роздуми. Особливо важко було знайти головного героя. Потрібен був історичний персонаж — молодий, сміливий, розумний і добре освічений козак. А серед запорожців... тодішніх «інтелігентів» було немало. Письменникові допоміг щасливий випадок. В одному з письмових історичних джерел ішлося про те, що напередодні російсько-турецької війни 1677—1681 років... кошовий отаман Запорозької Січі Іван Сірко відрядив до Туреччини козака, який добре знав турецьку мову і звичаї населення, з таємним завданням — розвідати наміри султана Магомета IV та дізнатися про його військові приготування. Через деякий час козак повернувся на Січ і привіз важливий документ — султанський фірман (указ), в якому говорилося про намір Порти захопити й поневолити Україну та розкривалися основні воєнно-стратегічні плани Османської імперії проти Російської держави... Історичні джерела не зберегли імені розумного й сміливого козака-розвідника. Володимир Малик назвав його Арсеном Звенигорою і вивів головним героєм тетралогії... З неослабним інтересом читаються також сторінки про легендарну Запорозьку Січ, яка століттями залишалася грізною фортецею звитяжців, що громили ворогів-загарбників. За наказом турецького султана 15-тисячний загін яничарів і 40-тисячна татарська орда оточили Запорозьку Січ, щоб знищити її невеликий гарнізон і зруйнувати укріплення . Цей трагічний і водночас героїчний епізод яскраво змальовано в романі. Зрадник провів яничарів у Січ і допоміг знищити варту.
Побоїще в січі
(Уривок з роману «Фірман султана»)
____________________________________________________________________________________________

13.05.2020

Контрольна робота №6 за темою «Ми – українці». Творчість О. Ольжина, О.Теліги,О.Гавроша, А.Малишка. Тестові завдання.

__________________________________________________________

08.05.2020
Тема: Андрій Малишко. "Чому сказати , й сам не знаю...", "Вчителька". Патріотичні почуття, найвищі цінності в поезіях-піснях
Послухати та подивитися виконання пісні можна за посиланнями
https://www.youtube.com/watch?v=TthQ44dpg5c
https://www.youtube.com/watch?v=gYven1gUDl0
Аналіз поезій за посиланням
1)http://ukrlitra.com/analiz-tvoriv-ukrainskykh-pismennykiv/671-analiz-virsha-chomu-skazati-j-sam-ne-znayu-stezhina-a-malishko
2)https://dovidka.biz.ua/andriy-malishko-vchitelka-analiz/
Д/З: Опрацювати сторінки 279-284. 
Зробити конспект аналізу поезій в зошит
Готуємось до контрольної роботи. 
Повторити стор 247-284
_________________________________________________________________________________
06.05.2020
Тема: Андрій Малишко. "Пісня про рушник". Основні мотиви, роль художніх засобів
Послухати та подивитися виконання пісні можна за посиланнями
https://www.youtube.com/watch?v=I0u5ajIYu90
https://www.youtube.com/watch?v=o4AeoBkdiRA
Аналіз поезії
https://dovidka.biz.ua/pisnya-pro-rushnik-analiz/

Д/З: Опрацювати сторінки 279-280. 
Зробити конспект аналізу твору
Вивчити один вірш напамять на вибір стор. 280-283
______________________________________
29.04.2020
Тема: О.Гаврош. Повість "Неймовірні пригоди Івана Сили". 
РМ № 4. Створення власної історії з головним героєм повісті (лист, інтерв'ю тощо)

Домашнє завдання:
Відповісти на питанн стор. 277-278
Уявіть себе журналістом, подумайте, про що б вихотіли дізнатися та створіть інтнрв'ю з головним героєм
_____________________________________
















24.04.2020  
Тема: Олександр Гаврош. Повість "Неймовірні пригоди Івана Сили"


Кротон - Фірцак

Неймовірні пригоди 

Івана Сили

Звичайний парубок із села приїздить до міста в пошуках роботи, а знаходить нових друзів, чемпіонські титули, світову славу і дружину. Добре серце і працьовитість ведуть хлопця від перемоги до перемоги, допомагаючи долати підступи заздрісників.
Прототипом головного героя став чемпіон Чехословаччини та Європи Іван Фірцак, що народився 1899 року в селянській родині на Закарпатті. Борець, боєць вільного стилю, боксер, силач і цирковий артист, з 1928 року – найсильніша людина планети. Деякі його трюки ніхто не може повторити й досі. 1922 року на чемпіонаті з важкої атлетики підійняв вагу в 150 кг і став чемпіоном Чехословаччини. По закінченню аматорської кар’єри став артистом празького «Герцфертцирку»  і пропрацював там 30 років. За його феноменальну силу, унікальні трюки та неймовірні рекорди світова громадськість нарекла Івана Фірцака ім’ям славетного античного героя Кротона. А в радянській Україні про нього майже нічого не знали: він перебував в опалі через сина, якого було ув’язнено через приналежність до ОУН.
«Неймовірні пригоди Івана Сили» цікаві, перш за все, тим, що привертають увагу читачів до історичної постаті. Іван Сила може стати новим українським героєм і прикладом для молоді. Герой власним прикладом показує, як простий сільський парубійко завдяки наполегливості і відкритості здобуває світову славу. Проте не всі події, які описує Олександр Гаврош, є правдивими. Зокрема, в реальному житті після аварії з тренером Івана взяв на поруки двоюрідний брат Неймана адвокат Гайхел. Тож його не викуповувала власниця цирку і не примушувала працювати на себе. Деяких персонажів і події автор просто вигадав, аби зацікавити читачів.
2013 року за книгою Олександра Гавроша режисер Віктор Андрієнко зняв повнометражний фільм, головні ролі в якому зіграли Василь Вірастюк, Дмитро Халаджі, Ольга Сумська, Богдан Бенюк, Борис Барський. Зйомки тривали три з половиною місяці й відбувалися в Кам’янці-Подільському, Києві, Чернівцях та на Закарпатті.
Фільм можна подивитися за посиланням

Аналіз твору
Д\З
Прочитати твір стор. 254-278.
Аналіз твору записати в зошит (тема, ідея, жанр, головні герої, композиція)
______________________________________

22.04.2020
Контрольна робота № 5
 "Ти знаєш, що ти - людина". Творчість Л.Костенко, В.Симоненка, М.Павленко, Л.Пономаренко
Контрольний письмовий твір
Ідея неповторності кожної особистості(за вивченими творами)
Ниписаний твір сфотографувати та надіслати вчителю до 24.04.2020
__________________________________________



17.04.2020
Тема: Олена Теліга.  Життя і героїчна загибель. Поезії "Сучасникам", "Радість", "Промінний день". 

Дізнатися про поетесу можете, перейшовши за посиланням.



1) Прочитати поезіїї виразно, підручник стор 250-253 
 2)Опрацюйте аналіз поезій, зробивши записи в зошит.
"Промінний день"
"Радість"
"Сучасникам"
https://dovidka.biz.ua/suchasnikam-olena-teliga-analiz/ 
_________________________________________

15.04.2020
Олег Ольжич. Про письменника, життя і героїчну загибель. Поезії «Господь багатий нас благословив», «Захочеш - і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). 

Відчуваєте, як гордо звучить назва наступного розділу вашого підручника?  "МИ - УКРАЇНЦІ"
За цими словами - усе те, чим ми пишаємось, що єднає нас зі світовою спільнотою, за цими словами - наше минуле й майбутнє. Наші талановиті земляки уславили Україну, а нині - ваша черга! Тож здобувайте знання, прагніть примножити здобутки Вітчизни, щоб наші нащадки теж могли промовити з гідністю: «Ми - українці!». І знайте:
                                                                               Ми є. Були. І будем ми!
                                                                                                          Й Вітчизна наша з нами!

                                                                                                                                     Іван Багряний
Пошуково-дослідницька робота
Завдання: за матеріалами блогу дослідити життєвий і творчий шлях  Олега  Ольжича;  створити " стрічку життя" поета.
О.Ольжич  (Олег Кандиба).  Біографія. ( підручник ст.247-248)
О.Ольжич.Біографія .Відеоролик.
Презентація.
Відеопоезія. "Захочеш - і будеш"  
"Господь багатий нас благословив".Текст. Аналіз.
Відеопоезія. "Господь багатий нас благословив"    https://youtu.be/EOVM-b4mIuw


Опрацювати матеріал підручника, с.247-249. Виразно читати й аналізувати поезії.


Перевірте свої знання з попередньої теми виконавши тест            join.naurok.ua  
Код доступу 249627

 (до 17.04.2020   10.00)

______________________________________

10.04.2020
Тема: Любов Пономаренко. Новела "Гер переможений". Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності у творі (продовження)
Л.Пономаренко.Біографія.
http://dovidka.biz.ua/lyubov-ponomarenko-biografiya-korotko/
Історія створення новели «Гер переможений»
У 1999 році вийшла друга збірка прозових творів Л. Пономаренко під назвою «Дерево облич». Туди і увійшов твір «Гер переможений». Написаний він на основі справжніх фактів. У містечку Гребінка, де
  зараз живе авторка,  багато будинків після війни побудували полонені німецькі солдати. Це розповідь про одного з них.
Читаючи твір «Гер переможений», слід задуматись над таким поняттям як гуманізм.
Гуманíзм — визнання людини найвищою цінністю в світі, це ставлення до людини, пройняте турботою про її благо, повагою до її гідності;
Синонім – людяність.

"Гер переможений". Аналіз.
http://dovidka.biz.ua/ger-peremozheniy-analiz/
   "Гер переможений".Аудіокнига.


https://www.youtube.com/watch?v=oxu5FVvPhI8
Потренуйся  і перевір себе!!!
https://learningapps.org/3425027


08.04.2020
Тема: Любов Пономаренко. Новела "Гер переможений". Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності у творі
Д/З:
1)Прочитайте новелу на стор.243-245
2) Поняття "новела" та її ознаки записати в зошит - стор.245
3)Відповісти на питання стор.246 усно
4) Завдання під позначкою "будиночок" виконати письмово
______________________________________
02.04.2020                 
 Ознайомся з матеріалами.


                   Зв’язок Софійчиної родини з сім’ями     

Кулаківських                                         Міщенко

1. Софійка закохана у Вадима –          1. Сніжана ледве не вийшла заміж за
далекого нащадка Кулаків-                      правнука Данила Міщенка.
ського.

2. Будинок, у якому живе Софійка,
стоїть на місці хати, де
блискавкою вбило Катрю.

3. Дочка Гордія Кулаківського
Франя  налякала Клаву, прапра -
бабцю Софії, та ледве не збожеволіла

Софійку авторка називає «Русалонька…», бо це була її улюблена казка, і взагалі їй подобалися казки зі щасливим кінцем.

Жанр – Повість-казка 

Тема: пригоди семикласниці Софійки, яка  намагається розплутати зловісну таємницю.

Ідея: уславлення доброти та працелюбства семикласниці, її активної життєвої позиції, засудження зла та несправедливості.

ПОВІСТЬ
  • Прозовий твір
  • Невеликий за обсягом
  • Однолінійний сюжет
  • Одна чи кілька подій із життя героїв
  • Дві часові площини
КАЗКА
  • Переважно прозове оповідання
  • Вигадана історія
  • Має зачин, основну частину, кінцівку
  • Наявність дива, фантастики, вимислу

Домашнє завдання: 

1) стор.  212-242 читати, характеризувати героїв ;

2) законспектуй у зошит матеріали до уроку , викладені вище; 

3) відповідати на питання стор.223-224, 321-232.


ПЕРЕЙТИ ЗА ПОСИЛАННЯМ,  виконати гугл-форму

________________________________________________________________________

01.04.2020

Позакласне читання №3. М.Трублаїні. "Щхуна "Колумб"
https://www.youtube.com/watch?v=aR6QGqxZFe8 - прослухати можна тут

Прочитай уважно, згадуючи прочитаний текст

                                 Софія подорожувала у часі. 

Часові площини в повісті «Русалонька із 7-В…»

1. Час теперішній  - розповідь про Софійку, її батьків та однолітків

2. Час минулий - розповідь про двано минулі часи,починається з 1810 року
3. Час майбутній - зустріч із Сашком і Вадимом у кафе
     !!!!!    Роздивись схеми, розберися з предками головних героїв, згадай історії , повязані з життям кожного, їх погані та добрі вчинки. Як вони вплинули на подальше життя їх нащадків?             
Натисни! Фрази є посиланнями!

 Генеалогічне дерево роду Кулаківських

  Генеалогічне дерево роду Міщенків

27.03.2020  

Марина Павленко

«Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських».


"Русалонька із 7-В...". Буктрейлер.
Маленька героїня повісті «Русалонька із 7-В…» постійно намагається знайти відповідь на запитання: «Що стоїть на перешкоді людському щастю? Навіщо казки з нещасливим закінченням?» Шукаючи відповіді на ці питання, з нею трапляються неймовірні пригоди.
Текст твору.

Аналіз твору

Аудіокнига. "Русалонька із 7-В..."
https://youtu.be/Xgb8CzDBBmo (ЧастинаІ із ІІ)
https://youtu.be/FOLJUZObGeQ (Частина ІІ із ІІ)

Потренуйся і перевір себе!!!




Комментариев нет:

Отправить комментарий