5 клас українська мова

19.10.2020
Тема уроку: Використання синонімів, антонімів, омонімів, паронімів у мовленні.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Перегляньте відео, перейшовши за посиланням, 
2. Вивчити пароніми з фото 








3. Записати речення, виправивши помилки.




2020-2021 навчальний рік
 _________________________________ 
22.05.2020 

Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація»

Повторити  параграфи 38-42.
Виконайте тестові завдання
Вставні слова . Звертання. Однорідні члени речення. Складне речення
1.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (розділові знаки пропущено)
1 Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.
2 Зігрій мене сонечко своїм теплом.
3 Зима напевно буде суворою.

А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
 2.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 На мою думку, вам зробили слушне зауваження.
2 Люблю я, Києве, тебе в ранковий час.
3 Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
3.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Ще нам  браття молодії  усміхнеться доля.
2 Можливо  блискавиць крило ці горді коси заплело
3 Високий  чистий дзвін коси передвіщав мені радість і втіху. 
А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
4.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1  До нас прилетіла на срібних конях всемогутня зима і скоро випав сніг
2  Велика кількість птахів оселяється на березі моря і живиться рибою
3  Посуньтеся сестрички мої любі.
А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
5.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1  Оживе ліс і защебечуть птахи.
2  Скоро мабуть почнуться канікули.
3  Він одночасно писав і говорив по теле­фону.

А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
6.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1  Краю мій люблю я тебе.
2  Тихо навкруги й затишно.
3  Пригріло сонечко обсохла земля.

А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
7.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1  Будь ласка  подай мені зошит.  
2  Зігрій сонечко тепле нашу землю.
3  Верби сіро-зеленим туманом котились по луці і закривали подекуди воду.
А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
8.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Сонце росло палало і тихо спускалося додолу. 
2  Мабуть  весна принесе з собою і радість.
3  То замерехтить достигла нива  то зблиснуть
золоті озера соняшників.
А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
9.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1  І тобі синє  місто  натхненно славу співаю.
2  Кажуть  на Стрітення бореться зима з літом.
3  Зима це період зимових свят подарунків та канікул.
А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
10.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1  Червона калино  чого в лузі гнешся?
2  Тріщинки в емалі зубів виникають від розкушування  горіхів  кісточок слив  вишень
3  Натиснув кнопку гримить дзвін.
А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
11.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1  Я бачу вітер зносить дахи будинків
2  Мамо  іде вже зима.
3  Ми споживаємо різні продукти  м'ясо  молоко  сир  картоплю
А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
12.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)

1  Іди на землю і будь звірячим царем заводь лад  не допускай кривди.
2  Сміється сонце з небозводу кудись хмарки на конях мчать.
3  Як тихо і затишно в хаті  матусю!

А однорідні члени речення
Б складне речення
В звертання
Г вставні слова
______________________________________
20.05.2020 

Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Орфоепія й орфографія»

1. Повторити параграфи 20-21

2. Виконайте вправу 529

______________________________________
19.05.2020

Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Фонетика й графіка»
1. Повторити параграфи 15-19
2. Виконайте вправу https://learningapps.org/1169138
3. Виконайте вправу 524

______________________________________
18.05.2020
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Будова слова й орфографія».
1. Повтори параграф 11-14
2. Виконай вправи 
 https://learningapps.org/3537278 
https://learningapps.org/3537359
https://learningapps.org/3537385
3. Виконайте вправу 522 
______________________________________

15.05.2020   Увага! Контрольна робота №8 за темою "Пряма мова.Діалог" 

Для 5-Б класу - 15.05.2020 о 10.00. 
Перейдіть за посиланням та виконайте контрольну роботу
https://forms.gle/cByUkW9Z9jZpCsEB6

______________________________________

14.05.2020   Увага! Контрольна робота №8 за темою "Пряма мова.Діалог" для 5-В класу 14.05.2020 о 12.00.
Для 5-Б класу - 15.05.2020 о 10.00. Буде посилання на гуглформу
______________________________________

13.05.2020     
 Контрольний диктант за ІІ семестр
______________________________________

12.05.2020 Тема:Розділові знаки при прямій мові. Підготовка до контрольної роботи 



1) Передивіться відео, повторіть тему, підготуйтесь до контрольної роботи
2) Виконайте вправу онлайн   https://learningapps.org/5055562
3) Повторити параграф 42-44
4) Виконайте вправу 515 письмово

08.05.2020
Діалог. Тире при діалозі
1.Перегляньте відеоурок "Діалог. Тире при діалозі" (Завдання з відео виконуєте усно)


2.Прочитайте правило на с.222


3.Виконайте вправу 516 (письмово)
__________________________________________________________
06.05.2020



Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.


1.Повторити правила на с. 219-220 






2. Виконати вправу 512 (письмово).

3. Списати речення, розставити знаки, прикріпити в гугул-класі



Яка ти прекрасна, яка ти чудова батьківщино моя світанкова писав відомий поет.
Хлопчик із захватом запитав Це для мене подарунок
Голос маю каже лицар та не тямлю віршування
Навіщо ти мене ображаєш спитала дівчинка Я тобі нічого здається поганого не зробила
______________________________________

05.05.2020
Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Пропоную передивитися відеоурок з теми.
 https://www.youtube.com/watch?v=HiCK2ScKLJo&app=desktop
Домашнє завдання:

Параграф 43, стор.220 вправа 509
______________________________________


04.05.2020        Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Пропоную передивитися відеоурок з теми.
 https://www.youtube.com/watch?v=HiCK2ScKLJo&app=desktop
Домашнє завдання:
Параграф 43, стор.220 вправа 508

Учні 5-В класу,
Татьяна Малицкая приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73631769086?pwd=eCtJM1NKeXB2MjlUTWZLRUFybVVjdz09

Идентификатор конференции: 736 3176 9086
Пароль: 9tYPeY

______________________________________
29.04.202
УВАГА! Сьогодні о 12.00 розпочнеться КОНТРОЛЬНА РОБОТА 
Для її виконання перейдіть за посиланням, працюйте  та відправте вчителю о 12.40

https://forms.gle/psedL3Rvva1ZdWnA7 
8.04.2020 
Тема: Складні речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв'язком.Кома між частинами складного речення. Синтаксичний розбір речення
1.Перегляньте відеоhttps://youtu.be/YHQ13XsedwI
2.Прочитайте правило на с.215Зверніть увагу! Між однорідними членами речення перед неповторюваними сполучниками і, й, чи, або, та (в значенні і) кому не ставимо. Перед цими самими сполучниками, які з'єднують частини складними речення, кому ставимо, навіть якщо ці сполучники неповторювані.

Домашнє завдання:
1) Параграф 42, стор 218, вправа 505. 
2) Повторити параграфи 38-42
3) Готуємось до контрольної роботи завтра, 29.04,  «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення»
______________________________________
27.04.2020 
Тема: Складні речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв'язком.Кома між частинами складного речення. Синтаксичний розбір речення
Щоб закріпити знання з теми, я пропоную знову передивитися  відеоуроки
https://www.youtube.com/watch?v=VcsmAsTS76o

https://www.youtube.com/watch?v=7rsKZzgtKg4
Опрацюйте параграф 42 , виконайте впр.501
Увага!  Самостійна  робота!
Шановні  учні ! З  метою  узагальнення  знань  із  теми   «Речення  з  однорідними  членами. Звертання.  Вставні  слова.  Складні  речення»  виконайте  наступне  завдання,  сфотографуйте  та  прикріпіть  у  Гуглкласрумі    для  наступної  перевірки  вчителем.
  Перепишіть  речення,  розставляючи  пропущені  розділові  знаки. У  дужках  (   )  після  кожного  речення  зробіть і  запишіть  синтаксичний  розбір.  Для  цього  обовязково  скористайтесь  послідовністю  та  зразком  на  с.  209  підручника.   

1. Так  пахне  осінь  листям  грибами  печеною  картоплею  медами  і  вогкістю. 
2. Значні  площі  займають  баштанні  культури  кавуни  гарбузи  дині.               
3.  Рідний  дім  вишні  у  цвіту  журлива  річка  і  запашний  луг  усе  це  пов’язано  з  рідною  матірю.
 4.  Благослови  мене  рідна  земле  в  далеку  дорогу. 
5. Мужай  прекрасна  наша  мово  серед  прекрасних  братніх  мов. 
6.Сьогодні  вдень  можливо  буде  сильний  сніг.
__________________________________________
24.04.2020
Тема: Складні речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв'язком
Щоб розібратися в новій темі, я пропоную подивитися відеоуроки
https://www.youtube.com/watch?v=VcsmAsTS76o
https://www.youtube.com/watch?v=7rsKZzgtKg4
 Опрацюйте параграф 42 сторінки 215-261, виконайте впр.497, 498
__________________________________________
22.04.2020
Тема: РМ №23. Написання листа до рідної людини.
1) Опрацювати матеріал на стор. 210-213.
2) Виконати вправи 489, 492 усно
3) Вправа 493 - письмово
__________________________________________
21.04.2020
Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (продовження)
Сьогодні продовжуємо знайомитися з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів, а також будемо вчитися розрізняти речення без вставних слів і речення зі вставними словами. Але спочатку повторіть загальні відомості про вставні слова.

1.Перегляньте відео та пригадайте відомості про вставні слова.

Залежно від змісту речення слова може, правда, кажуть, видно, здається, на щастя та деякі інші можуть бути або не бути вставними. 
Щоб переконатися, що слово є вставним, спробуйте вилучити його з речення. Якщо при цьому речення не втратить первинного змісту, то слово є вставним.

Порівняйте: Сьогодні, видно, буде дощ - якщо слово видно прибрати, то зміст речення не зміниться. Сьогодні буде дощ.

З вікна видно дорогу - спробуйте прочитати речення без слова видно, речення одразу втратить свій зміст.

2.Прочитайте правило на с.206-207.

3.Виконайте вправу 486.(Письмово)
4. Дайте відповіді на питання тесту. Перейдіть за посиланням   
__________________________________________
17.04.2020

Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі вставними словами, навчимося визначати їх у реченні, правильно виділяти в тексті вставні слова комами, інтонувати речення зі вставними словами.

Вставними називаються слова чи сполучення слів, що виражають ставлення мовця до висловлювання. Вони граматично не пов'язані з членами речення і виражають ставлення мовця до інформації, його оцінку, характеризують спосіб оформлення думки тощо.
Вставні слова не додають нічого нового до змісту, а лише певним чином оцінюють, уточнюють основне повідомлення. 
На письмі вставні слова чи словосполучення виділяємо комами.

1.Перегляньте відео та виконайте завдання, що розміщені у відео.


2.Вивчіть правило с.206. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Слова навіть, майже, все-таки, мовби, начебто, особливо вставними не бувають!

3.Виконайте вправу 482.

Продовжимо на наступному уроці.
__________________________________________

15.04.2020
Тема: Звертання (продовження)
1.Пригадайте вивчений матеріал. Які розділові знаки ставляться при звертанні? Перегляньте відео та виконайте завдання, що розміщене у відео.


2.Виконайте вправу 476

3.Дайте відповіді на питання тесту.    https://vseosvita.ua/test/start/vtd862


14.04.2020
Тема: Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні

Як називаються слова, які називать того, до кого звертаємося? Здогадалися?
Сьогодні поговоримо про звертання та про те, як ці слова виділяємо на письмі та в усному мовленні.

1.Перегляньте відео та виконайте завдання, які розміщені у відео (усно)

2.Вивчіть правило с.202-203

3. Виконайте вправу 473
_______________________________________


13.04.2020
РМ. № 22. Оформлення конверта(або адреси на поштовій листівці).

Важливо не тільки правильно написати листа, а й оформити конверт, адже якщо допустити при цьому помилку, то, цілком можливо, що адресат його не отримає.


 Зверніть увагу! Вислови «на адресу» і за «адресою» мають різне значення.
Вислів «на адресу» вказує на напрямок дії (можна поставити запитання «Куди»?). Приклади: Листи надсилайте на адресу... 
Вислів «за адресою» вказує на місце дії (можна поставити запитання «Де»?). Приклади: Курси з водіння розташовані за адресою... Вона проживає за адресою...


Запам'ятаймо!
Адресу відправника пишемо на конверті вгорі ліворуч у такій послідовності:
1)прізвище, ім’я, по батькові;
2) назва вулиці, номер будинку і квартири;
3) назва міста, області, поштовий індекс.
Адресу одержувача пишемо на конверті внизу праворуч у такій послідовності:
1)прізвище, ім’я, по батькові;
2) назва вулиці, номер будинку і квартири;
3) назва міста, області, поштовий індекс

Домашнє завдання;
1) записати число, тему уроку, теоретичні поняття;
2)виконати впр.. 494 (ст 214) .
______________________________________
10.04.2020
Тема: Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами (продовження)

1.     Для речень з узагальнювальними словами при однорідних членах речення використовуємо такі схеми:

2.      Опрацюйте правило на с.201

3.      Виконайте вправу 468, а також тест перейшовши за посиланням


_______________________________________

08.04.2020
Тема: Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами 

1.Пригадайте вивчений матеріал про узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами (ст.199)
2.Перегляньте відеоурок про узагальнювальне слово вреченні з однорідними членами (з 4.30 хв.)
3.Потренуймося! Виконайте вправи 464,465 (письмово)

 _______________________________________________________________________________
07.04.2020
Тема: Узагальнювальне слово при однорідних членах речення.

1.Пригадайте матеріал про однорідні члени речення. (ст 195-196)


2.Перегляньте відеоурок про узагальнювальне слово вреченні з однорідними членами  (з четвертої хвилини до кінця)


3.Опрацюйте правило на с.199




4.Виконайте вправу 462, 463 (письмово)

______________________________________
06.04.2020
Тема: Розвиток мовлення № 20. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму
стор. 197-198, впр.458.

1)Запишіть у робочий зошит число та тему уроку. Запишіть назву тексту зі вправи.
2)Прочитайте текст. Визначте тему та головну думку тексту. Запишіть у зошит.
3)Складіть та запишіть план тексту.
4)Прочитайте текст ще два рази, згорніть підручник та напишіть переказ, покладаючись на власну пам'ять.

03.04.2020


Тема: 

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і)
1) Ознайомтеся з правилом на с.196. Вивчіть його (повинні розуміти коли в реченні між однорідними членами речення потрібно ставити кому)
2) Перегляньте знову відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=-uNbqPz51B8
3) Виконайте вправу 455 (письмово) та тест перейшовши за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/sdz460

______________________________________
01.04.2020 


Тема: 
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і)
1.Прослухайте відеоурок, виконайте завдання,  запропоновані у відео(усно).  
З  початку до 04.03 (час на відео)

2.Ознайомтеся з правилом  с.195. Вивчіть його (повинні знати, які члени речення називають однорідними та які є засоби зв’язку між ними)
3. Виконайти вправи 453 (усно), 456( письмово), 457 (письмово)
____________________________________________________________________________

01.03.2020

Виконайте завдання за Гугл-формою, перейшовши за посиланням. 
https://forms.gle/5w1r3zQhtUnt7f5W9
Завдання є ОБОВ'ЯЗКОВИМ для виконання.
 Це зріз знань за темою "Головні та другорядні члени речення".
Срок - до 19.00 01.03.2020
З 01.02. починаємо тему "Пунктуація"
____________________________________________________________________________
31.03.2020
Тема: Другорядні члени речення.Обставина. Типи обставин за значенням. Способи їх вираження.

1.Пригадайте другорядні члени речення


 2.Ознайомтеся з правилом на с.191. Вивчіть його (повинні розуміти, на що вказує обставина в реченні та на які питання відповідає)
Зверніть увагу, що до обставини треба правильно ставити питання:




3.Виконайте вправи 443 (усно), 444 (письмово), 445 (письмово).


30.03.2020 
Тема: Прикладка як різновид означення. 



Д/З:

1) записати в зошиті число, тему уроку;
  2) з фото на сторінці блогу та з відеоуроку виписати приклади прикладок, вказати головне та   залежне слово в словосполученні, надписати частини мови.

1 комментарий:

  1. Тетяна АндріЇвна, це Олег Бідюк 5-В. Підскажіть, будь ласка, у реченнях типу"Мова - дар природи.","Дар"- Це додаток? Я ставлю питання, мова - це "Що?". у тесті я написав, що це додаток, але у мене були помилки. Я ставлю питання не вірно? Як правильно визначити член речення тут??

    ОтветитьУдалить